Počty padělků v Česku neklesají, ČOI jich ve třetím čtvrtletí roku zajistila přes 7 tisíc
Foto: Česká obchodní inspekce
Chomutov

ČR - Česká obchodní inspekce provedla ve 3. čtvrtletí 2017 kontroly zaměřené na padělky zboží, které někteří obchodníci nabízí a prodávají jako originální značkové výrobky. ČOI zajistila 7 018 kusů padělků v hodnotě originálů za téměř 13 milionů korun.

„Za poslední dva roky se situace v oblasti padělaného zboží příliš nezměnila. Při pravidelných kontrolách jsme zjistili, že z celkového počtu kontrolovaného zboží se podíl padělků pohybuje okolo 23 procent. Nejvíce padělaných ochranných známek se nachází v sortimentu textilu a audio nebo video produktů. Takové jednání obchodníků záměrně klame spotřebitele a porušuje zákon. ČOI bude v těchto kontrolách i nadále pokračovat,“ říká ředitel Česká obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Česká obchodní inspekce pravidelně monitoruje výskyt padělaného zboží na českém trhu. V období od 1. 7. do 30. 9. 2017 provedla 364 kontrol, při nichž bylo ověřováno dodržování povinností, které prodejcům vyplývají z ustanovení § 8 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, při nabídce, prodeji a skladování výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví. Podle tohoto ustanovení se obchodníkům zakazuje nabízet, prodávat a skladovat výrobky porušující některá práva duševního vlastnictví nebo neoprávněné užívání autorských práv nebo známek bez předchozího souhlasu vlastníka. Inspektoři ve 250 případech (68,68 %) zjistili porušení zákonů. Z tohoto počtu u 94 kontrol bylo zaznamenáno porušení zákazu nabízení, prodeje a skladování výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví, což je 25,8 %. Ve 3. čtvrtletí 2017 byl nejvíce padělán textil, audio-video a hračky značek Chanel, Adidas nebo Ray-Ban.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru