Mostecko - Prodávají v okrese Most více vozů Suzuki či Hyundai než dealeři v krajských městech. Nabídky k růstu však odmítají. Rodinná firma už nyní jede na víc než sto procent.

Vedle autobusového nádraží stojí na parkovišti desítky nových vozů. Další se lesknou v showroomech, některá mají na sobě obrovskou mašli a už jen čekají, až do nich nasedne nový majitel. Nad vstupy stojí nápisy Hyundai a Suzuki. Vedle stojí řada garáží, v nichž pracují mechanici. Na osmi tisících metrů čtverečních není téměř kde zaparkovat, a přesto Josef Solnař označuje Autosalon Most jako malou rodinnou firmu.

V nevelké kanceláři Josef Solnař vzpomíná, jak se rozhodl začít podnikat v době světové finanční krize. „Prodával jsem ještě s dalšími společníky ojeté vozy, ale rozhodli jsme se jít každý svojí cestou. Mně zůstal tento pozemek a přemýšlel jsem, jakým směrem se vydat,“ vzpomíná otec dvou dětí. Blízkost Krušných hor jej nasměrovala ke značce Suzuki. „Plno lidí, kteří na horách žijí, nebo tam mají chatu, potřebují vůz s pohonem 4x4, aby se bez problémů do hor dostali po celý rok. Navíc Suzuki zde neměla zastoupení,“ vypočítává Solnař důvody a dodává, že se zaměřuje opravdu na místní klientelu.

0805autosalon1

Josef Solnař.

Volba tedy padla, stačilo zajít do banky. Jenže ouha. Finanční krize v roce 2008 plně řádila a banky najednou odmítaly půjčit podnikateli peníze, ačkoliv to původně slibovaly. „Nějaké finance jsem nakonec sehnal, budovy jsme si postavili svépomocí a v roce 2010 jsme mohli otevřít,“ vypráví teď už s úsměvem o prvních úskalích.

Ve firmě s ním pracuje i jeho sestra Kristina Jelínková a švagr Jiří Jelínek a už i dospělý Solnařův syn, který tak pokračuje v rodinné tradici. „Rodinný přístup k zákazníkům je právě to, co se zákazníkům líbí. Sestra každý den napeče dva druhy zákusků, se zákazníkem v klidu posedíme a nejprve si povídáme. Když si člověk přijde koupit nový vůz za nemalé peníze, není dobré to uspěchat. Při kávě zjistíme, na co vůz potřebuje. Zda bude jezdit po městě, nebo na delší vzdálenosti, jestli sám, s celou rodinou a tak dále. Teprve pak mu nabídneme modely, které spadají do jeho požadavků. Od každého vozu dostane klíčky, aby se s ním mohl projet. Sám. To on si musí udělat o vozu obrázek a osahat si, jestli to, co se mu původně líbilo, opravdu vyhovuje a je přínosné,“ vysvětluje Solnař, proč ve většině případů nevyjíždí na zkušební jízdy s klienty.

Zákazníkovi musí vůz sedět a měl by se v něm cítit dobře. Někteří na něj šetří celý život, vyslechneme si tu různé životní příběhy. Už se nám stalo, že přišli lidi s igelitkou peněz. Peněz, které střádali celý život a měli je schované někde na půdě, proto je to pro nás velká zodpovědnost, aby zákazník byl opravdu spokojený,“ vzpomíná jednatel firmy.

0805autosalon3

Autosalon Most.

„Majitelé Suzuki jsou věrni značce a někteří mají od nás už druhý vůz. Jsou zvyklí, že se tu setkají i se zaměstnanci, které tu potkali při první návštěvě. Měli jsme opravdu štěstí na personál, který jsme přes různá doporučení našli. A největším přínosem pro nás je, když nás naši zákazníci doporučují dál svým přátelům,“ dodává Josef Solnař.

Po třech letech od otevření se Autosalon Most rozhodl rozšířit nabídku o další značku. „Vybírali jsme z francouzských vozů, nakonec naše volba padla na Hyundai, protože tehdy otevřeli výrobní halu v Nošovicích. A asi nad námi opět nahoře někdo držel ochrannou ruku, protože se nám volba vyplatila. V roce 2017 jsme na Mostecku prodali 350 vozů, což je 20% podíl na místním trhu. Hyundai má přitom v celorepublikovém měřítku prodejnost 8 %,“ dokládá úspěšnost čísly. Těmi Autosalon Most vybočuje i v případě prodejů Suzuki – celorepublikově má Suzuki podíl na trhu 1,05 %, v Mostě však dosahují prodejen na 5 %.

Úspěch firmu těší, na další růst ale odmítá byť i jen pomyslet. „ Když chcete spokojené zákazníky, musíte mít i spokojené zaměstnance, které nechceme přetěžovat. Mají svůj soukromý život, o který je nechceme obírat. Chceme dál zlepšovat kvalitu a péči o zákazníka v našem regionu,jak Suzuki,tak i Hyundai mají velmi kvalitní vozy a pestrý vozový park. Naším posláním je,to co nejlépe odprezentovat zákazníkům,“ vysvětluje Josef Solnař.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru