Chomutov – Primátor Chomutova Jan Mareš se stal nejlepším primátorem. Ocenění získal v kategorii cena veřejnosti v soutěži Nejlepší starosta/primátor 2010-2014, kterou pořádal Svaz měst a obcí ČR. "Ceny si velmi cením, protože v této kategorii rozhodovali občané. Vnímám ji jako ocenění práce týmu profesionálů magistrátu, organizací města a všech, kteří šíří dobré jméno Chomutova," řekl Mareš.

Jan Mareš získal od lidí cenu nejlepšího primátora.

Svaz měst a obcí České republiky oceňoval společně s prezidentem republiky a členy vlády starosty a primátory, kteří se nejvíce zasloužili o rozvoj svého města či obce, zlepšili jejich zázemí, infrastrukturu, životní prostředí, podmínky pro podnikání či informovanost občanů a přispěli tak ke zvýšení kvality života.

Do soutěže bylo přihlášeno a nominováno na 300 starostů. Ve dvou kolech je hodnotila odborná porota ze zástupců státní správy, akademické sféry i soukromého sektoru. Každý kraj má jednoho nejlepšího starostu, Ústecký kraj však získal navíc hned dvě ceny veřejnosti ze tří. Nejlepším starostou obce na 500 obyvatel je totiž také Zdeněk Valenta z Března.

Chomutov šel do boje s plným kalibrem jako je řada velkých a v jiných městech netradičních projektů. "Představil jsem volnočasové areály na Zadních Vinohradech, na Domovině, projekt Sídliště, místo pro život, ale i Záchranný kruh či Váš strážník," dodal primátor, kterému jsme položili několik otázek.

Veřejnost Vás považuje za nejlepšího primátora, co Vás na práci primátora nejvíc baví?

Práce a komunikace s lidmi, a to jak na politické, tak na manažerské úrovni. Nejsem asi ryzím politikem, ale stále se cítím, a myslím, že to je tak dobře, být i manažerem pro řízení týmů zaměstnanců magistrátu. Baví mne možnost pozitivně ovlivňovat budoucnost našeho města i veřejný život, protože mým mottem je: Stranickost v obci znamená stranit zájmu obce, respektive jejím občanům.

A naopak co se Vám nelíbí?

Žabomyší politické války a nutnost realizovat i to, s čím nesouhlasím, protože se jedná o většinové rozhodnutí. A také to, že úředníka ve své podstatě nikdo, kromě vedení města, nepochválí za jeho náročnou práci. Nelíbí se mi trvalé přesvědčení části veřejnosti, že ten, kdo je ve vedení, dělá automaticky vše špatně a záměrně ke svému prospěchu.

To musí být celkově demotivující, co Vás při práci primátora motivuje?

Na magistrátu úředníci a kolegové zastupitelé, kteří mají chuť stále dělat nové projekty, ředitelé organizací města a plejáda zástupců neziskového sektoru – sportovci, volnočasové a jiné organizace, kteří mne podporují, abych šel dál. Paradoxně i opozice, které je potřeba ukázat, že není vše černé a trvalou prací a aktivitou je přesvědčit, že město jde dopředu. Cenné jsou názory našich obyvatel i lidí mimo město, kteří mohou hodnotit, co se vše zlepšilo, co je nové a pozitivní.

Co považujete za svůj největší úspěch ve funkci primátora?

Úspěch znamená pro každého něco jiného, z mého pohledu se společně podařilo naplnit jak velké investiční akce, tak na první pohled ne tolik viditelné, ale o to důležitější body pro zlepšení práce úřadu a spokojenost občanů: zajistit úspory rozpočtu ve výši 450 milionů korun; otevřít nové sportovně kulturní a společenské centrum za 1,7 miliardy korun; oživit veřejná prostranství na sídlištích; získat několik národních cen za nastavení systému řízení kvality, za inovaci, prorodinnou politiku i městské noviny.

Nominovali vás občané. Jaké formy komunikace s veřejností využíváte?

Prioritou je občan, který má potřebné informace. Nástrojů komunikace je více. Základem jsou Chomutovské noviny, portál eChomutov a web města s rozklikávacím rozpočtem a zveřejňovanými smlouvami. Speciální weby mají projekt Váš strážník i soutěž Rodinné zápolení. Kontaktní emailové adresy jsou vytvořeny pro jednotlivé životní situace a také v rámci tzv. Záchranného kruhu k řešení problémových situací ve městě. Podněty a připomínky nám mohou lidé sdělit na pravidelných setkáních na radnici i v jejich bydlišti. S občany se rovněž setkávám osobně, odpovídám na jejich e-maily.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru