Jirkov – Projekt ministerstva vnitra, Czech POINT (Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál), funguje na Městském úřadě v Jirkově sedmým rokem. Obyvatelé Jirkova jsou již zvyklí, že si v podatelně úřadu vyžádají veškeré údaje, opisy a výpisy, které jsou vedeny v centrálních evidencích a registrech. V roce 2013 byla nejčastější činností autorizovaná konverze, což znamená převod originálu písemného dokumentu do oficiální elektronické podoby – 334 případů.
Stále vede rok 2008
Druhou nejčastější byl výpis z rejstříku trestů fyzických osob – 232 žadatelů. Výrazně méně – v 70 případech – žádali klienti o výpis z katastru nemovitostí a ve třiceti případech o výpis z obchodního rejstříku. Celkové číslo (690 dokumentů) zahrnuje i drobné počty výpisů z dalších rejstříků a mírně stouplo oproti roku 2012.
Nejvíce výpisů, podání či žádostí vydaly pracovnice Czech POINTu v roce 2008, bylo jich 839. Úřední dny v podatelně v přízemí úřadu jsou v pondělí a ve středu od 8 do 11 hodin a od 12 do 17 hodin, a v ostatní pracovní dny je provoz zkrácený do 13 hodin (i s hodinovou pauzou). Za ověřené výstupy se vybírá správní poplatek stanovený zákonem.
K čemu Czech POINT slouží?
Jeho cílem je zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan – veřejná správa. V současnosti musí občan často navštívit několik úřadů k vyřízení jednoho problému. Czech POINT slouží jako asistované místo výkonu veřejné správy, umožňující komunikaci se státem prostřednictvím jednoho místa tak, aby „obíhala data ne občan". (zdroj: www.czechpoint.cz)