Most - Nejen F1 umí nabídnout skvělé souboje. Ostatně diváci si přišli na své, slunečné počasí do Mostu přilákalo slušnou jezdeckou plejádu, nejen z ČR, účast zahraničních jezdců byla potěšující, sešlo se jich hned 13 a celkově se ve čtyřech třídách předvedlo 95 závodních vozů.

Nissan Carbonia Cup v Mostě. Foto: Vilém Sýkora

První závod absolvoval o víkendu na mosteckém autodromu Carbonia Cup, pod názvem sponzora víkendu firmy Nissan. A myslíme, že se povedl na výbornou. I v jinak méně obsazované formulové divizi D startovalo dvanáct monopostů, přičemž zcela naplněna přispěla k výtečné atmosféře i divize B, kde se předvedlo na úvod sezóny skvělých 25 vozů.

První závod otevírající závodní sezónu 2015 odstartoval po patnácté hodině a hrdinně se do něj opřel Tomáš Rais s BMW M3, který po prvním kole předjel vedoucího jezdce Jiřího Stránského na Octavii, ovšem tlaku soupeřů a kolizi právě s Jiřím nakonec Tomáš podlehl a skončil až pátý ve skupině A3. Bitva o první místo pokračovala dále, ale s dvojicí Jan Semlbauer a Lukáš Hrubý. Celkově Áčka vyhrál Lukáš Hrubý na Renaultu Clio a také svoji třídu A7. Skupinu A1 ovládl Jiří Míka na Citroenu Saxo VTS, A2 Milan Valášek s Renaultem Clio a v A3 dojel nejlépe Jan Semlbauer s BMW 1.

A+, tedy závod silnějších upravených sériových vozů přivítal na startovní čáře 14 vozů. Závod celkově vyhrál Dennis Waszek s Ferrari F430, když dosáhl času 17min 58,86 sekundy a zvítězil s dvouvteřinovým náskokem před Milanem Kodídkem s Porsche GT3. V A4 zvítězil Radek Hort s BMW M3, A5 Milan Kodídek, A6 Petr Suchomel s Megane RS Trophy a A9 již zmiňovaný celkový vítěz Dennis Waszek s Ferrari F430. Nejlepším zahraničním účastníkem se stal Andreas Schwelgin v divizi A4 a odvezl si z ní stříbrný post.

Nissan Carbonia Cup v Mostě. Foto: Vilém Sýkora

Nejpočetnější závodní flotilu hostil závod skupiny B sériových cestovních vozů. Zájem převyšoval propustnost trati na autodromu v Mostě, a tak o startu v závodě rozhodovalo, kdo má závod již zaplacený a kdo neměl, měl tentokráte smůlu. Suverénně nejrychlejším jezdcem, který závodu dominoval, byl Boleslav Waszek s pekelným číslem 666 a vozem Corvette, který ukazoval svým soupeřům pěknou ohnivou show z výfuku. Porazil tak ve skupině B5 loňského vítěze Standu Šedivce s další Corvette ZR1, tak i Jana Marečka s Nissanem GTR. B2 vyhrál Korbinian Hartingen s Lotusem Elise před Maximilianem Petschkem taktéž na Lotusu a Thomasem Hoeferem též s Lotusem. B3 zvítězil Zdeněk Čurda s BMW 330CI, před Lubošem Sázavou s dalším BMW a bronz odvezl Jan Zubatý s Citroenem DS3. Stejně velký počet závodníků ale závod nedokončil. B4 ovládl Jaroslav Haštava na BMW M3 před Zbyňkem Čurdou s BMW M3 E36 a Jiřím Vaňkem.

Skupina speciální vozů typu Caterham, X-Bow a dalších přivítala 17 vozů, když v C3 dominoval Michal Rejman, před Michalem Vítkem a Michalem Beladou, všichni startovali na různých evolucích značky Caterham. C4 vyhrál Martin Křeček, před Michalem Axmanem a Ondřejem Kočkou, poslední skupinu C5 vyhrál Jaroslav Novák, který vyhrál i céčka celkově, z dálky ho pak sledoval Sergej Paulavets s KTM X-Bow a Petr Lacko na Ariel Atom.

Nissan Carbonia Cup v Mostě. Foto: Vilém Sýkora

Ve skupině D formulových vozů překvapivě počet startujících zahraničních jezdců předčil očekávání a představilo se jich celkem 7 z 12 vozů. D1 vyhrál bývalý motokárový závodník Václav Šafář na Tomis 04 a znamenalo to pro něj dvojnásobný úspěch, absolvoval totiž svůj první závod s formulí vůbec. Konkurovali mu však i Michal Petrů, který přesedlal z BMW M3 do formule, tak i třetí Filip Turek.

V D2 dojel pro nejvyšší příčku Miroslav Veselý s NF 1400, před Lutzem Stallbaumem z Německa na formuli Easter 1-03 MTX, a třetí dojel další Němec Detlef Schulze taktéž na formuli Easter.

D3 a celkové vítězství této třídy si odváží Filip Zelenský s Dallarou F394 Honda Mugen, když porazil Němce Matthiase Starka s formulí Renault 2,0 i Jeanette Siegert na MT77, která je dcerou posledního mistra DDR a využívá stále tuto východo-německou techniku.

Absolutním vítězem ze závodu s časem 1:36,31 se stal Dennis Waszek na Ferrari a ten bude taktéž uveden na putovní pohár. Pro jeho získání je nutné aby jeden jezde 3x zajel nejrychlejší čas v některém ze závodu.

Celkové výsledky můžete zobrazit na tomto odkazu. Závody se v Mostě vydařily, kdo se přišel podívat, určitě nelitoval a na příští závod 12.5. na Slovensku se těší Carbonia Cup team 2015. Vzhůru na Slovakiaring!

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru