Tušimice/Prunéřov – Profesionální hasiči z elektráren Tušimice a Prunéřov Skupiny ČEZ absolvovali během prvního pololetí letošního roku 102 výjezdy. Tušimičtí vyjížděli v 20 a prunéřovští v 82 případech. V rámci Integrovaného záchranného systému Ústeckého kraje (IZS) zasahovali přitom dvakrát.  

O transportér Mercedes Sprinter, který nově patří do vozového parku profesionálních hasičů
z elektráren Tušimice a Prunéřov, se stejně jako o ostatní vozy stará garážmistr Pavel Najman.

„Oba výjezdy mimo elektrárnu mají na svém kontě prunéřovští kolegové. Jednou vyjížděli k nedaleké dopravní nehodě na silnici I/13 a podruhé k požáru travního porostu,“ říká Luboš Lorenz, velitel Pobočné stanice požární ochrany Elektráren Tušimice a Prunéřov. Vzhledem k tomu, že prunéřovská dvojka prochází komplexní obnovou, mají i poměrně vysoký počet asistencí a dohledů při práci s otevřeným ohněm,“ doplnil velitel hasičů. Ostatních zásahů, spočívajících v nejrůznější technické a technologické pomoci, včetně planých poplachů bylo osmatřicet. Dvakrát pak vyjížděli poskytnout předzdravotní pomoc kvůli náhlé nevolnosti na pracovišti.

Vzhledem k tomu, že je již Elektrárna Tušimice po modernizaci, měli zde profesionální hasiči podstatně méně práce než jejich kolegové v Prunéřově. Pouze v jednom případě asistovali u prací s otevřeným ohněm, stejně tak jednou poskytovali předzdravotní pomoc při náhlé nevolnosti na pracovišti. „Technické a technologické zásahy byly čtyři, ostatní zásahy, vesměs plané poplachy nás zaměstnaly dvanáctkrát. Co je ovšem hlavní, ani jednou jsme nemuseli vyjíždět k požáru. V tomto případě mají obě elektrárny ve statistice nulu,“ dodal spokojeně Luboš Lorenz.
 
Nedílnou součástí pracovních povinností hasičů byla i zvýšená kontrolní činnost. Jak v Prunéřově, tak i Tušimicích se zaměřili hlavně na kontrolu dostupnosti příjezdových komunikací k různým technologickým celkům. O všech pracích s otevřeným ohněm pak musely v předstihu vědět i požární hlídky složené ze zaměstnanců elektráren. „Toto preventivní opatření má smysl v tom, že pak o tom víme včas i my. Pokud by ovšem někdo škrtnul sirkou a elektrický protipožární systém by nám nahlásil poplach, okamžitě bychom nechali zastavit práce až do vyřešení případu,“ vysvětlil Luboš Lorenz smysl prevence. Další kontroly se pak zaměřily na veškeré kabelové kanály a kompletně celé zauhlování včetně šikmých mostů.

Samozřejmostí byla během prvního pololetí různá školení a cvičení. Některá se přitom námětově opakují, neboť se jedná o zabezpečení stěžejní technologie nezbytné pro chod elektráren. „Vzhledem k tomu, že v případě nutnosti zasahujeme i na Vltavské kaskádě, kde má Skupina ČEZ vodní elektrárny, máme za sebou i součinné cvičení ve Štěchovicích, jehož se ještě zúčastnili kolegové z Elektrárny Mělník a profesionální hasiči ze středních Čech.  Zde jsme si vyzkoušeli nejen pokládání norných stěn přes Vltavu, ale i nový transportér Mercedes Sprinter, který je vybaven právě k zásahům na vodě, a to včetně tažného zařízení pro náš motorový člun,“ uzavřel velitel elektrárenských hasičů

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru