Chomutov - Chomutovské technické služby v těchto dnech téměř nepřetržitě zajišťují sjízdnost a schůdnost komunikací. Technika i pracovníci mají na kontě téměř třicet výjezdových dní. “Naštěstí údržbu nedoprovází žádné technické problémy, stroje fungují, jak mají, posypových materiálů jsme zajistili dostatečné množství,” uvedl ředitel Technických služeb města Chomutova Zbyněk Koblížek, které se starají o sjízdnost více než sto kilometrů silnic, zabezpečují také schůdnost chodníků v délce přes 160 kilometrů.
V prosinci se pracovníci technických služeb potýkali hlavně s námrazou, pak s přívaly sněhu, a nyní opět s hlubokými mrazy. V případě potřeby vyjíždí do ulic veškerá technika. “Zatím jsme spotřebovali přes dvě stě tun soli a sto tun drti, dále více než sedmdesát hektolitrů solanky a čtyři tuny ekogritu,” vypočítal vedoucí provozovny Místních komunikací Vladimír Hurník.
Nejnáročnější den byl hned po Novém roce
Nejnáročnější den byl 2. leden, kdy začal padat zmrzlý déšť, který během několika desítek minut proměnil komunikace v ledovou plochu. “Za velmi krátkou dobu zmrzly komunikace po celém městě. Ihned jsme do terénu poslali všechnu techniku, abychom zajistili sjízdnost a schůdnost ve stanovených časových lhůtách,” doplnil vedoucí.
Přestože další dny poměrně vydatně sněžilo, údržba probíhala bez větších problémů a sníh zatím z ulic nemusely Technické služby svážet mimo město. Výjimkou bylo náměstí 1. máje, odkud byl sníh odvážen, aby se v prostoru netvořily hromady.

Problémy způsobují motoristé i okapy
Obtížnější byla údržba chodníků. Poměrně často v údržbě bránila špatně parkující auta. “Na tato místa se nedostaneme s technikou a musíme sníh a námrazu odklízet ručně, což vyžaduje mnohem více času, který bychom už mohli věnovat dalším místům,” upozornil vedoucí provozovny Veřejné zeleně Daniel Voborník.
Problémová jsou také místa, kde na chodník ústí okap ze střechy domu. “Tam se pak velmi rychle může utvořit zamrzlá louže, i když je chodník již uklizen a ošetřen. Příkladem je Spořická ulice. Chodci by tedy v těchto úsecích měli být velmi opatrní,” dodal vedoucí.
Podle stanoveného harmonogramu musejí Technické služby ošetřit nejprve hlavní trasy autobusů a trolejbusů, a to do čtyř hodin od zjištění závady ve sjízdnosti. Páteřní komunikace musejí být bez problémů sjízdné do dvanácti hodin, poté ošetřují ostatní komunikace. V případě hustého sněžení projíždějí sypače hlavní úseky a páteřní komunikace stále dokola.


