Silničáři opět zaspali. Podívejte, jaké lhůty mají Technické služby na zmírnění dopadů sněžení či náledí
Foto: TSMCH
Chomutov

Chomutov - Každoročně se to opakuje. Začne sněžit a řidiči okamžitě spílají silničářům, že opět zaspali. Málokdo si uvědomuje, že dělají, co je v jejich silách. Za jak dlouhou tedy musí Technické služby Chomutov vyjet se svou mechanizací na zasněžené či namrzlé vozovky a chodníky? A kdy by měly být silnice už sjízdné?

“Podle platného plánu zimní údržby vozovek musí vyrazit sypače, traktory a další technika v pracovní dny na zasněžené či zledovatělé vozovky do 30 minut od vzniku závady ve sjízdnosti. Mimo pracovní dny se pak technika do ulic musí dostat do hodiny,” vysvětlil ředitel Technických služeb města Chomutova Zbyněk Koblížek.

Do čtyř hodin od vzniku závady pak musí být ošetřené hlavní komunikace, které jsou podle pořadí důležitosti zařazené na první místo v plánu zimní údržby silnic. Jedná se o 27 kilometrů komunikací - konkrétně pak o silnice kudy jezdí městská hromadná doprava, příjezdy k nemocnici nebo hlavní silnice na sídlištích. Pak přicházejí na řadu vedlejší silnice v sídlištích, které jsou ale důležité pro zajištění plynulé dopravy. Třináct kilometrů těchto komunikacích musí být ošetřeno do 12 hodin. Do 48 hodin pak musí být ošetřené také zbývající silnice. Celkem se musí chomutovské technické služby postarat o 118 kilometrů vozovek.

Plán zimní údržby platí i pro chodníky, také ty jsou rozděleny podle důležitosti. Nejfrekventovanější chodníky musí pracovníci technických služeb zprůchodnit do 24 hodin.

Ne všechny silnice v Chomutově spravují ale technické služby. “Některé komunikace spadají pod Správu a údržbu silnic. Jedná se o silnice třetí třídy, které procházejí městem, například sem patří ulice Lipská, Kadaňská, Spořická Černovická, Dukelská, Blatenská a velké části Pražské. Mostecké či Vinohradské,” připomněl vedoucí provozovny místních komunikací technických služeb Vladimír Hurník.

Na ošetření silnic a chodníků ročně chomutovské technické služby spotřebují stovky tun posypových materiálu. Loni se na komunikace vysypalo 891 tun soli, 218 tun drti a 226 tun solanky.

“Letos je ve skladu připraveno 1 055 tun soli a 100 tun drti, která se v průběhu zimního období průběžně dokupuje,” doplnil Vladimír Hurník. Loňská zima nepatřila k nikterak tuhým, a přesto najezdily technické služby při údržbě komunikací tisíce kilometrů. Přesně se během 37 zásahových dnů jednalo o 6 865 kilometrů při úklidu silnic a dalších 5 454 kilometrů při ošetřování chodníků.

 

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru