Jirkov čeká největší investice posledních let: Blíží se rekonstrukce nejdivnější ulice
Martina Cermanová z odboru majetku města a útvaru investic a stavbyvedoucí Michal Schilinger v diskuzi nad plánem stavby. Foto: MÚ Jirkov / Josef Dušek
Chomutov

Jirkov - Jirkov čeká největší investiční akce posledních let. Rekonstrukce nejširší, nejfrekventovanější a nejdivnější ulice ve městě. 

Proč je ulice nejdivnější? Místním už to nepřijde, ale přespolní řidiče udivují hlavně betonové panely uprostřed silnice. Jde o pozůstatky z osmdesátých let, měla tudy vést trať pro tramvaje. Z projektu po roce 1989 sešlo, panely ve Dvořákově ulici však zůstaly. Teď v rámci rekonstrukce zmizí.

Stavební firma teď ladí plán, jak bude na silnici zajišťovat provoz během stavby. Město má totiž podmínku, že musí být průjezdná vždy alespoň v jednom pruhu. Trolejbusová doprava bude zachovaná také.

Jakmile bude plán hotový, stavebníci se pustí do práce. Odhad je konec srpna či začátek září.

S rekonstrukcí se začne u polikliniky a bude se postupovat směrem ke křižovatce nad Tescem. Na jejím místě vznikne kruhový objezd. To jsou dvě etapy, které jsou plánované na letošní a částečně i příští rok.

V dalších letech se bude pokračovat směrem ke křižovatce s ulicemi Palackého a Ervěnickou, kde bude další okružní křižovatka. Finální etapou pak bude rekonstrukce silnice směrem k ZUŠ. Termín dokončení celé stavby je červen 2019.

Původní odhad nákladů zněl na sedmdesát milionů korun, ve výběrovém řízení se však podařilo cenu srazit na necelých 42 milionů. Navíc se ušetří díky takzvaným recyklátům. Město nechává beton a asfalt vybouraný na stavbách odborně drtit, aby se pak mohl použít do nových konstrukčních vrstev pod komunikacemi. „Šetříme tím nejen poplatky za skládku, ale i za materiál, který bychom museli nakupovat v rámci stavby,“ pochvaluje si Martina Cermanová z odboru majetku města a útvaru investic.

I tak jde o jednu z největších rekonstrukcí za poslední léta, do které se město pouští. Dokazuje to i smlouva o dílo, která svou tloušťkou připomíná spíš román od Julese Vernea.

Kromě samotné rekonstrukce silnice a chodníků je zásadním bodem zúžení nezvykle široké vozovky, a to na standardních sedm metrů. Mělo by to vést ke zklidnění dopravy a většímu bezpečí i pro chodce. Je prokázané, že širší silnice svádějí řidiče k rychlejší jízdě.

Po jedné straně ulice díky tomu přibude asfaltová cyklostezka oddělená od vozovky zeleným pásem, v plánu je rovněž nové veřejné osvětlení, vybudují se bezpečnější přechody a nové autobusové zastávky. Hlavně u křižovatek se budou muset stavebníci vypořádat také s přeložkami sítí.

Zvlášť se pak řeší oprava mostu přes Bílinu včetně plánovaného podjezdu pro cyklisty. Provedená bude souběžně s pracemi na rekonstrukci Dvořákovy ulice.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru