Chomutov – Chomutov získal ocenění pro svůj magistrát i město. Primátor Jan Mareš společně s manažerkou kvality Jarmilou Mravcovou převzali při slavnostním večeru ve Španělském sále Pražského hradu ocenění a prestižní titul Excelentní organizace v programu Národní ceny kvality České republiky
„Ocenění je pro nás velký závazek"
„Nesmírně si udělené Národní ceny vážíme. Je oceněním práce nejen nás, kteří ji přebíráme, ale celého CAF týmu a ve své podstatě i všech úředníků chomutovského magistrátu a našeho města. Je potvrzením, že naše práce má smysl, že jdeme správnou cestou. Zároveň je však velkým závazkem, abychom hledali další cesty, jak pro naše klienty, tedy občany a podnikatele, i nadále zvýšit kvalitu poskytovaných služeb," řekl při převzetí ceny šéf projektu CAF a primátor Mareš.
Co je to CAF...
CAF tým působí na chomutovském magistrátu již deset let. Každoročně sbírá a porovnává množství dat z činnosti města a magistrátu, aby posléze navrhoval zlepšení a inovace. „Právě porovnávání hodnocení spokojenosti našich klientů, ale i zaměstnanců v různých časových obdobích, je důležitým předpokladem pro vytváření vizí dalšího směřování úřadu," uvádí vedoucí týmu, manažerka kvality a vedoucí interního auditu Jarmila Mravcová.
Obíhat mají papíry a ne lidé
Veřejná správa je magistrátem a všemi jeho zaměstnanci chápána jako servis občanům, podnikatelům i firmám. Ti všichni jsou klienty magistrátu, v jejich zájmu jsou minimalizovány jejich cesty na úřad a snižována byrokracie. Platí zde heslo, že obíhat mají papíry a ne lidé. Trvale s technickým pokrokem magistrát zjednodušuje lidem cestu na úřad, a to jak obsluhou z jedné ruky, koordinovanými stanovisky, objednávkovým nebo informačním systémem. Lhůty pro vyřízení jsou maximálně kráceny a v případech, kdy to zákonné normy umožňují, jsou podporovány elektronické služby. „Chceme se proto i do budoucna orientovat na potřeby našich klientů a s pokrokem techniky využít nové možnosti komunikace s nimi, ale také nové služby a přístupy," dodal primátor Mareš.