Zprávy

Valentýn nepřináší českým e-shopům velké tržby

Reklama

Česká republika - Češi nepropadli trendu nákupu valentýnských dárků přes internet. E-shopy proto do marketingových kampaní zacílených na oslavy svátku zamilovaných téměř neinvestují. Podle odborníků čeští zákazníci za valentýnské dárky letos na internetu utratili v průměru 500 Kč na osobu. Zájem o nákup dárků mají zejména lidé ze střední generace mezi 30 a 45 lety. Pořizují hlavně parfémy a kosmetiku.

Pro český internetový trh nepředstavují oslavy svátku svatého Valentýna klíčové prodejní období. Počty objednávek v souvislosti se svátkem zamilovaných rostou e-shopům jen minimálně. „Naše statistiky pouze potvrzují obecný trend, že čeští zákazníci nijak rapidně nepropadli trendu více slavit Valentýn," popisuje zkušenosti Zdeněk Augusta z e-shopu zaměřeného na prodej parfémů Elnino.cz, který je pětinásobným držitelem ocenění ShopRoku. „Například oproti loňsku vzrostly tržby v období od druhé poloviny ledna k dnešnímu dni o 16,3 %. Celkový počet návštěv narostl pouze o 4,5 %. Valentýn tak není pro náš obchod nikterak rozhodující," vysvětluje Augusta.

Oproti západním státům tuzemští prodejci své marketingové aktivity Valentýnu téměř nepřizpůsobují a finance na kampaně značně omezují. Důvodem je problematické oslovení cílové skupiny. „V online businessu poslední dobou obecně klesá zájem o slavení Valentýna a společnosti šetří svůj marketingový budget na lepší příležitost. Generaci 45+ totiž Valentýn moc neříká a kupodivu i mládež mezi 15 a 30 lety se začíná vymezovat proti vnášení amerických tradic do střední Evropy," představil aktuální trendy Václav Jeřábek, předseda Asociace českých e-shopů EXPERTOS. Podle Jeřábka e-shopům pro oslovení zbývá skupina lidí střední generace mezi 30 a 45 lety.

Internetovým prodejcům se vysoké náklady na marketingové kampaně nevyplatí ani kvůli malé ochotě Čechů utrácet za valentýnské dárky. „Letos lze očekávat průměrnou výši nákupu na internetu zhruba do 500 korun na osobu. Typickým dárkem bude nejspíše láhev českého sektu, pak asi čokoláda všech forem. V tomto segmentu nemá online prodejce velké šance na úspěch vzhledem k malé ceně nákupu. Co se týče online zákazníků, ti nakupují k Valentýnovi většinou prádlo, parfémy a kosmetiku," upřesnil preference českých zákazníků Václav Jeřábek.

Mezi nejprodávanější komodity na internetu v souvislosti se svátkem zamilovaných patří dle expertů právě parfémy. Zájem o nákup vůní projevují především ženy, ty podle e-shopu Elnino.cz tvoří až 77 % klientely v tomto období. Muži jsou zase při výběru valentýnských dárků rozhodnější, téměř každý návštěvník internetového obchodu učiní objednávku. „Podle analýzy prodeje parfémů přes internet se ukazuje, že muži mají ve větší oblibě zvýhodněná 100 ml balení, a to nejen při nákupu dárku na Valentýna. U mužů poptávka po 100 ml flakonech dokonce čtyřnásobně převyšuje zájem o menší objemy," popsal nákupní chování Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, která pomocí aplikace Karsa Monitor analyzuje ceny zboží v e-shopech. Navíc upozorňuje, že se zákazníci nemusejí obávat, že by obchody ceny parfémů před svátkem svatého Valentýna uměle navyšovaly: „Ceny oblíbených řad parfémů, které jsou již delší dobu na trhu, dlouhodobě mírně klesají a to téměř bez ohledu na valentýnské období." Podle analýzy aplikace Karsa Monitor jsou parfémy, které se prodávají déle než jeden rok, v současné době levnější dokonce o 36 %.

Doporučené články

Sport

  • 16. únor 2017

    Most - Nabídku otestovat závodní vozy na zhruba dvoukilometrovém okruhu s asfaltovým a šotolinovým povrchem v areálu mosteckého autodromu využijí první rallyové týmy už v sobotu 11. března. „O prověření techniky před sezonou projevilo zájem více než deset posádek včetně rodinného týmu Břetislava Engeho. Další se ještě mohou hlásit,“ uvedl obchodní manažer pro sport společnosti Autodromu Most Jakub Krafek.

  • 14. únor 2017

    Chomutov - Tým Chabrmotorsport se vzhledem k rozšíření týmu rozhodl doplnit své řady o mechaniky - pomocníky, kteří by se podíleli na přípravě formulí.

  • 14. únor 2017

    Chomutov - Závodnice oddílu moderní gymnastky SC 80 Chomutov si ani mimo sezónu nedopřávají žádný zimní spánek. Po nadmíru úspěšném loňském roce, kdy v závodech pro jednotlivkyně vybojovaly 76 medailí a ve společných skladbách ještě přidaly dalších 36 cenných kovů, se do tréninků pustily hned 2. ledna. Za přísným tréninkovým režimem stojí nejen láska ke sportu, ale také změny pravidel v novém olympijském cyklu.

Kauzy a témata

Co se chystá

Tipy na výlet

Zajímavosti

  • 18. únor 2017

    Březno u Chomutova - Ve čtvrtek 16. února 2017 se sešly březenské ženy v místním infocentru na kurzu patchworku.

  • 17. únor 2017

    Bílina - Bílinský přírodní léčivý pramen lidé znají a pijí již stovky let. Ve středověku si lidé nabírali přímo v jezírku či v tůňce vyjímečnou vodu, která vyvěrala na povrch. Byla čistá, lahodné chuti a plná příjemných osvěžujících bublinek kysličníku, které vodě daly příjmení: kyselka. Dodnes je v Bílině stáčena z původního místa, tak jak ji vydaly zemské hlubiny. Podívejme se trochu více na historii stáčení.

  • 17. únor 2017

    Ústecký kraj - Před pěti lety si zkušený realitní makléř Radek Molík založil vlastní firmu. Základy postavil na svých dosavadních úspěších a filozofii, že to, co dělá konkurence, on zvládne za třetinové ceny. S masivní reklamou, jíž vévodí výrazná růžová, a doporučeními od spokojených zákazníků se úspěch dostavil brzy. Molík reality si nyní nadělí novou kancelář v Teplicích.

  • 09. únor 2017

    Ústecký kraj - Rok 2016 byl pro Ústecký kraj opět velmi úspěšný hlavně v cestovním ruchu. Nejen, že se daří udržet si neustále se zvyšující trend návštěvnosti památek, přírodních scenérií i kulturních zařízení, ale vyšší počty turistů hlásí i hotely. Oproti roku 2015 u nás přespalo o 10,6 % více turistů a to ať už těch zahraničních nebo tuzemských. V celé republice je to přitom jen 5,4%.

  • 05. únor 2017

    Chomutov - Modelka, spisovatelka a ředitelka nadačního fondu Veronika Kašáková si plní svůj další sen a opět myslí na děti z dětských domovů. Díky tomuto kroku si bude moci svůj sen realizovat také padesát dětí vyrůstajících bez rodin a dalších osmnáct dětí pozná, jak jsou krásné.


×

Tyto stránky používají cookies, které se ukládají ve Vašem prohlížeči.

×