Zprávy

Dopravní podnik bude hromadně propouštět. „Jsme na startovní čáře,“ říká jeho generální ředitel

Reklama

Chomutov – V současné době obsluhují autobusy Dopravního podniku Chomutova a Jirkova (DPCHJ) na území Ústeckého kraje pět meziměstských oblastí, od ledna po dobu dalších deseti let nebudou jezdit ani na jedné z nich. Dopravce se zúčastnil třinácti vyhlášených tendrů, nevyhrál žádný. Přišel o 75% svých zakázek. „V meziměstské dopravě se dostáváme na úroveň místních drobných dopravců, přesto nemám pocit, že bychom byli outsideři. Jsme na startovní čáře, budeme se snažit udržet stávající zakázky a postupem času na ně nabalovat nové věci," říká generální ředitel DPCHJ Jiří Melničuk.

melnicuk237

Tři miliony kilometrů

Kdo nám zde nakonec tedy bude jezdit? Oblasti Chomutovska, Mostecka, Kadaňska a Žatecka obslouží dopravce z Karlových Varů, jiná společnost pak získala Vejprtsko. Řádově se může jednat až o tři miliony naježděných kilometrů ročně.

„Na výběrová řízení jsme se poctivě připravili"

„To, že jsme přišli o dosud profitabilní zakázky nás samozřejmě velmi mrzí, rozhodně jsme ale nechtěli přistoupit na dopravu za cenu budoucích ztrát. Na výběrová řízení jsme se poctivě připravili, nic jsme nepřemrštili ani nijak nenadhodnotili. V několika tendrech jsme dokonce měli výhodu domácího prostředí, například v podobě vlastního servisu a další infrastruktury. Počítali jsme s alternativními palivy, tudíž výraznými úsporami, hodně si snižovali zisky a režie, přesto jsme nevyhráli," nehledá výmluvy ředitel a jedním dechem dodává, „už na začátku celého toho kolotoče jsme si ale řekli, že pod náklady nepůjdeme a to jsme dodrželi. Jsem bytostně přesvědčen, že konkurence nezahrnula a neuvedla v předložených nabídkách veškeré finanční položky. Jako ekonom dobře vím, o čem mluvím, a troufám si tvrdit, že „soupeři" získali zakázky podbízivou taktikou, a že při jimi navržených cenách nebudou vykazovat žádný zisk, ale naopak prodělek."

„Nakonec utrpí cestující"

Nabízí se otázka, zda se při vlastním přesvědčení o možném konkurenčním mlžení nedalo závěrečný verdikt nějak rozporovat. „My jsme se ale bránili," reaguje na dotaz Melničuk. „Argumentovali jsme, že při současných vstupních cenách a při tak enormně vysoké kvalitě, která je po dopravcích vyžadována, nejsou náklady na kilometr pod třicet korun bez řádného zdůvodnění prostě možné. Nebylo to nic platné. Takhle je celá budoucnost časovanou bombou. Nevybuchne hned, prvních pár let to dopravci zvládnou. Mají nové autobusy, to byla jedna z podmínek, a nebudou muset řešit poruchovost. Ta ale časem zákonitě přijde a náklady porostou. Pak se teprve ukáže, kdo měl pravdu. Bohužel, jediný kdo nakonec utrpí, bude cestující, který problém pocítí na kvalitě," prorokuje generální.

„Není čas se ohlížet"

Ztráta zakázek s sebou nese další velký problém. Není kam jezdit, není potřeba tolik řidičů. A těch přijde o práci v krátké budoucnosti několik desítek. „Bohužel je to tak, přesné číslo ale nyní neumím říci," uvádí direktor a pokračuje, „nejsou to ale jen šoféři, s kým se rozloučíme. Nedávno od nás již museli odejít také dva vysoce postavení manažeři, patřící do týmového vedení. My samozřejmě hledáme zakázky, ze dne na den to ale nejde. V rámci našich možností se budeme snažit pomoci, kde to půjde, prioritně ale musíme řešit, co tady zůstane. Říkám to na rovinu, není čas se ohlížet."

Žlutá konkurence

Chomutovský dopravní podnik nečeká lehké období. Zůstala mu čtvrtina stávajících výkonů, k tomu Městská hromadná doprava. Navíc, na trase do Prahy čelí dalšímu velkému konkurentovi v podobě věhlasných „žluťáků". „Sice jsme přišli o pozice a postavení na trhu, doufám ale, že jde o jev pouze dočasný. Zbraně neskládáme. Rozhodně nehodláme slevit z našich priorit, kterými jsou zdravá ekonomika, bezpečnost, spolehlivost a ochota za přijatelnou cenu," zakončuje neveselé téma Jiří Melničuk.

Doporučené články

Sport

  • 23. únor 2017

    Ústecký kraj - Květnové Mistrovství Evropy ve veslování, srpnové Mistrovství světa v kanoistice, půlmaraton či přátelské utkání českého fotbalového týmu, to jsou asi ty nejvýznamnější sportovní události tohoto roku konané v Ústeckém kraji.

  • 16. únor 2017

    Most - Nabídku otestovat závodní vozy na zhruba dvoukilometrovém okruhu s asfaltovým a šotolinovým povrchem v areálu mosteckého autodromu využijí první rallyové týmy už v sobotu 11. března. „O prověření techniky před sezonou projevilo zájem více než deset posádek včetně rodinného týmu Břetislava Engeho. Další se ještě mohou hlásit,“ uvedl obchodní manažer pro sport společnosti Autodromu Most Jakub Krafek.

  • 14. únor 2017

    Chomutov - Tým Chabrmotorsport se vzhledem k rozšíření týmu rozhodl doplnit své řady o mechaniky - pomocníky, kteří by se podíleli na přípravě formulí.

Kauzy a témata

Co se chystá

Tipy na výlet

Zajímavosti

  • 25. únor 2017

    Ústecký kraj - Ústí nad Labem, Litoměřice a Děčín se v tomto pořadí staly v letošním roce nejpřívětivějšími městy pro podnikání. V rámci devátého ročníku stejnojmenného srovnávacího výzkumu Město pro byznys získaly nejvíc bodových ocenění. Ocenění převzali představitelé měst při setkání Svazu měst a obcí na krajském úřadu Ústeckého kraje.

  • 18. únor 2017

    Březno u Chomutova - Ve čtvrtek 16. února 2017 se sešly březenské ženy v místním infocentru na kurzu patchworku.

  • 17. únor 2017

    Bílina - Bílinský přírodní léčivý pramen lidé znají a pijí již stovky let. Ve středověku si lidé nabírali přímo v jezírku či v tůňce vyjímečnou vodu, která vyvěrala na povrch. Byla čistá, lahodné chuti a plná příjemných osvěžujících bublinek kysličníku, které vodě daly příjmení: kyselka. Dodnes je v Bílině stáčena z původního místa, tak jak ji vydaly zemské hlubiny. Podívejme se trochu více na historii stáčení.

  • 17. únor 2017

    Ústecký kraj - Před pěti lety si zkušený realitní makléř Radek Molík založil vlastní firmu. Základy postavil na svých dosavadních úspěších a filozofii, že to, co dělá konkurence, on zvládne za třetinové ceny. S masivní reklamou, jíž vévodí výrazná růžová, a doporučeními od spokojených zákazníků se úspěch dostavil brzy. Molík reality si nyní nadělí novou kancelář v Teplicích.

  • 09. únor 2017

    Ústecký kraj - Rok 2016 byl pro Ústecký kraj opět velmi úspěšný hlavně v cestovním ruchu. Nejen, že se daří udržet si neustále se zvyšující trend návštěvnosti památek, přírodních scenérií i kulturních zařízení, ale vyšší počty turistů hlásí i hotely. Oproti roku 2015 u nás přespalo o 10,6 % více turistů a to ať už těch zahraničních nebo tuzemských. V celé republice je to přitom jen 5,4%.


×

Tyto stránky používají cookies, které se ukládají ve Vašem prohlížeči.

×