Zprávy

Elektronickou „vymoženost“ využilo vloni 690 Jirkováků, nejčastěji to bylo z důvodu autorizované konverze

Reklama

Jirkov – Projekt ministerstva vnitra, Czech POINT (Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál), funguje na Městském úřadě v Jirkově sedmým rokem. Obyvatelé Jirkova jsou již zvyklí, že si v podatelně úřadu vyžádají veškeré údaje, opisy a výpisy, které jsou vedeny v centrálních evidencích a registrech. V roce 2013 byla nejčastější činností autorizovaná konverze, což znamená převod originálu písemného dokumentu do oficiální elektronické podoby – 334 případů.

czechpoint136Stále vede rok 2008

Druhou nejčastější byl výpis z rejstříku trestů fyzických osob – 232 žadatelů. Výrazně méně – v 70 případech – žádali klienti o výpis z katastru nemovitostí a ve třiceti případech o výpis z obchodního rejstříku. Celkové číslo (690 dokumentů) zahrnuje i drobné počty výpisů z dalších rejstříků a mírně stouplo oproti roku 2012.

Nejvíce výpisů, podání či žádostí vydaly pracovnice Czech POINTu v roce 2008, bylo jich 839. Úřední dny v podatelně v přízemí úřadu jsou v pondělí a ve středu od 8 do 11 hodin a od 12 do 17 hodin, a v ostatní pracovní dny je provoz zkrácený do 13 hodin (i s hodinovou pauzou). Za ověřené výstupy se vybírá správní poplatek stanovený zákonem.

K čemu Czech POINT slouží?

Jeho cílem je zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan – veřejná správa. V současnosti musí občan často navštívit několik úřadů k vyřízení jednoho problému. Czech POINT slouží jako asistované místo výkonu veřejné správy, umožňující komunikaci se státem prostřednictvím jednoho místa tak, aby „obíhala data ne občan". (zdroj: www.czechpoint.cz)

Doporučené články

Sport

Kauzy a témata

Co se chystá

Tipy na výlet

Zajímavosti


×

Tyto stránky používají cookies, které se ukládají ve Vašem prohlížeči.

×